



CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Technik hotelarstwa świadczy usługi kompleksowej obsługi gości w obiekcie hotelowym. Planuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie; ustala zestaw oferowanych usług hotelarskich, sposób ich świadczenia oraz opracowuje politykę handlową; współpracuje z innymi instytucjami oferującymi usługi hotelarskie oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski. Udziela informacji turystycznej. Sporządza dokumentację rozliczeniową i rezerwacyjną. Utrzymuje porządek w obiekcie hotelowym. Wykonuje prace biurowe.
NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA
- uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowej:
- HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- HGT.06. Realizacja usług w recepcji
- uzyskanie dyplomu zawodowego po zdaniu egzaminu zawodowego w zakresie w.w. kwalifikacji i ukończeniu szkoły
- przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach
W TRAKCIE ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ
- prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich
- rezerwowania usług hotelarskich
- utrzymywania czystości i porządku w obiekcie hotelarskim
- wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji
- przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
NAUCZANE JĘZYKI OBCE
język angielski (pierwszy, kontynuacja, 3h/3h/3h/4h/5h),
język francuski (drugi, początkujący, 2h/2h/2h/1h/1h)
język zawodowy angielski
język migowy
PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
Technik hotelarstwa powinien charakteryzować się:
- miłą aparycją, wysoką kulturą osobistą
- otwartością i gościnnością
- uprzejmością i cierpliwością
- komunikatywnością
- dobrą organizacją pracy
- umiejętnością harmonijnego współdziałania z innymi
- asertywnością i odpornością na stres
- dyskrecją
- znajomością języków obcych
- znajomością obsługi komputera, urządzeń cyfrowych, stosowaniem programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań
- dążeniem do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia umiejętności zawodowych
Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych oraz obiektach świadczących usługi hotelarskie. Na zajęciach praktycznych obowiązuje ubiór "roboczy" i "służbowy" /określony przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i statut szkoły/.
Istnieje również możliwość odbycia 3-tygodniowych praktyk we Włoszech, w Hiszpanii lub Portugalii.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możesz pracować zarówno w kraju jak i za granicą. Typowymi miejscami pracy technika hotelarstwa są obiekty bazy noclegowej takie jak: hotele, motele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, uzdrowiska, zajazdy, gościńce, schroniska, kwatery prywatne i inne, a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, lotnicza i inne. Masz możliwość prowadzenia własnej działalności hotelarskiej lub agroturystycznej.




W czwartek, na lekcji z Panem Zbigniewem Nowocieniem 2 grupa z klasy 1H w ramach ćwiczeń przygotowywała i podawała śniadania proste i złożone.
Uczniowie wykonali m.in. tosty w wersji słodkiej i słonej z serem żółtym i szynką, kawę po turecku i herbatę zieloną, którą serwowali w dzbankach.
Dnia 19.01.2023 roku klasy czwarte (technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, technik usług kelnerskich) pod opieką Pana Zbigniewa Nowocienia wzięły udział w szkoleniu barmańskim w Warszawie. Ambasador marki Monin Pan Paweł Jaworski zaprezentował nam ofertę firmy i z jego pomocą przygotowywaliśmy drinki, lemoniady, kawy oraz herbaty.
Na zakończenie pokazów każdy spróbował swoich sił w byciu barmanem.
Na zakończenie szkolenia odbył się konkurs, w którym mogliśmy wygrać produkty marki Monin. Po krótkim egzaminie każdy otrzymał certyfikat.
4 stycznia 2023r. w Warszawie odbył się Etap Okręgowy XIV Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej.
Naszą szkołę reprezentowały Julia i Paulina z klasy 4H. Tematem przewodnim zmagań była TURYSTYKA ODPOWIEDZIALNA, a uczniowie musieli rozwiązać test składający się z 60 pytań. Niestety nie udało się zakwalifikować do etapu centralnego, ale mimo, iż konkurencja była bardzo wysoka dziewczyny spisały się bardzo dobrze, Julce zabrakło 1 punktu, żeby zmierzyć się w etapie centralnym.
Dziękujemy za włożoną pracę i życzymy dalszych sukcesów.
W dniach 7-9 listopada klasa 4H postanowiła odwiedzić przepiękne miasto Kraków oraz spędzić razem cudowny czas.
Pierwszego dnia byliśmy na Wzgórzu Wawelskim, które należy do najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej odwiedzanych zabytków Krakowa. Obejrzeliśmy wystawę „Wawel zaginiony”, która ukazuje architekturę oraz historię średniowiecznego Wzgórza Wawelskiego. Oprócz szczątków dawnych budowli można spotkać tu liczne zabytki odnalezione podczas prac wykopaliskowych.
Przespacerowaliśmy się również po dziedzińcu Wawelskim ścieżkami królewskimi i oczywiście zrobiliśmy prześliczne pamiątkowe zdjęcia.
Po Wawelu przeszliśmy na Rynek i z Panią Elą, naszym przewodnikiem poznaliśmy historię Krakowa zwiedzając wystawę „Rynek podziemny”. Wędrowaliśmy pod ziemią wokół Sukiennic szklanymi pochylniami i kładkami, zawieszonymi ponad zachowanymi średniowiecznymi traktami, z których najstarsze datuje się na XI wiek.
Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Matejki, którego centralnym elementem jest pomnik Grunwaldzki, potem Barbakan i Brama Floriańska. Ulicą Floriańską doszliśmy do Domu Jana Matejki, gdzie urodził się, mieszkał i pracował najsłynniejszy polski malarz historyczny XIX wieku. Potem już spacerkiem na Rynek i tam Kościół Mariacki i Sukiennice.
Ale, żeby nie było tylko przyjemnie troszkę „popracowaliśmy”. Poznaliśmy strukturę i zasadę funkcjonowania dwóch krakowskich hoteli, GoldenTulip- 4-gwiazdkowy hotel położony w samym sercu krakowskiego Kazimierza oraz Hotel Pod Różą – pięciogwiazdkowy, najstarszy hotel w Krakowie, mieszczący się w dawnym, renesansowym pałacu Prospera Provany, dworzanina królowej Bony.
Ostatniego, trzeciego dnia udaliśmy się na Plac Nowy, popularnie zwany Żydowskim – plac na krakowskim Kazimierzu. Na środku placu znajduje się tzw. okrąglak zwany przez okolicznych mieszkańców rondlem, gdzie posmakowaliśmy najlepsze w Krakowie zapiekanki.
Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i nasza wycieczka również dobiegła końca. Jestem pewna, że wszyscy będziemy ją wspominać jako cudownie spędzony wspólnie czas. Niektórzy to nawet zawarli nowe znajomości :)
W programie wizyta na strzelnicy - instruktaż stanowiskowy bezpiecznego posługiwania się bronią, próbne strzelanie i strzelanie na ocenę. A potem ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Deszcz nam niestraszny, pięknie się moknie w dobrym towarzystwie.
Corocznie w dniu 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków. W naszej szkole święto języków celebrowaliśmy przez cały tydzień. Promowaliśmy szczególnie naukę angielskiego, niemieckiego i francuskiego na wiele sposobów.
Każdego dnia pomiędzy 26 a 30 września odbywały się prezentacje, pokazy, konkursy i quizy promujące języki i kulturę krajów europejskich. Uczniowie śpiewali karaoke, czytali łamańce językowe, przebierali się za charakterystyczne postacie kojarzone z danym krajem.
Uczniowie klas pierwszych przygotowali stoiska z prezentacjami wylosowanych wcześniej państw: Chorwacja - 1ka, Dania - 1c, Finlandia - 1ckp, Estonia - 1Gb, Portugalia - 1Z, Litwa -1K, Węgry - 1GcH, Rumunia - 1OT, Belgia - 1Ga, Grecja 1H, Ukraina - 1GcH.
Na bogato przyozdobionych stoiskach ich opiekunowie nie tylko zachęcali do nauki danego języka, ucząc podstawowych zwrotów z życia codziennego, ale również przybliżali elementy kultury wybranego kraju. Społeczność szkolna miała okazję usłyszeć m.in. podstawowe zwroty grzecznościowe po węgiersku, litewsku, łotewsku czy rumuńsku. Elementem każdej prezentacji były przysmaki kuchni poszczególnych krajów, które cieszyły się dużym powodzeniem wśród uczniów.
Każdego dnia w czasie przerw towarzyszyła nam różnorodna muzyka w różnych językach, a zwolennicy tańca mogli przyłączyć się do wspólnej zabawy tańcząc „Belgijkę”.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec