OPERATOR MASZYN I URZĄDZEŃ PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Operator maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego przygotowuje surowce do produkcji wyrobów spożywczych; prowadzi proces produkcji półproduktów i wyrobów gotowych z zastosowaniem maszyn i urządzeń przemysłowych; magazynuje i przygotowuje gotowe wyroby do wysyłki; przestrzega wymaganych prawem przepisów i systemów jakości podczas procesów przygotowawczych i produkcyjnych.
NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA
- uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowej:
- SPC.02. Produkcja wyrobów spożywczych z wykorzystaniem maszyn i urządzeń
- uzyskanie dyplomu zawodowego po zdaniu egzaminu zawodowego w zakresie w.w. kwalifikacji i ukończeniu szkoły
- kontynuowanie nauki w branżowej szkole II stopnia
- nabywanie umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy (szczególny nacisk kładziemy na zajęcia praktyczne)
W TRAKCIE ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH POZNASZ
- surowce wykorzystywane do produkcji wyrobów spożywczych
- obsługę maszyn i urządzeń stosowanych do produkcji wyrobów spożywczych
- zasady wytwarzania półproduktów i wyrobów gotowych z zastosowaniem maszyn i urządzeń
- zasady magazynowania wyrobów spożywczych z wykorzystaniem urządzeń magazynowych
- środki transportu wewnętrznego w zakładach spożywczych
NAUCZANE JĘZYKI OBCE
język angielski (pierwszy, początkujący, 2h/2h/1h)
język zawodowy angielski
PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
Cechami niezbędnymi w tym zawodzie są:
- dokładność
- spostrzegawczość
- odpowiedzialność
- podzielność i koncentracja uwagi
- zręczność
- zainteresowania techniczne, zainteresowania chemiczne
Zajęcia praktyczne uczniowie mogą odbywać w zakładach przetwórstwa spożywczego w Radomiu i jego okolicach. Na zajęciach obowiązuje ubiór roboczy (fartuch ochronny lub zapaska; czepek, chustka lub furażerka przykrywająca włosy; buty na płaskim obcasie zakryte).
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możesz pracować zarówno w kraju, jak i za granicą. Nowe techniki i technologie produkcji wkraczają do wszystkich zakładów przetwórstwa spożywczego. Przetwórstwo spożywcze jest jedną z gałęzi gospodarki w naszym kraju, w której coraz większą rolę odgrywa mechanizacja i automatyzacja produkcji. Jako operator możesz znaleźć pracę w przemyśle spożywczym na stanowiskach pracy związanych z obsługą maszyn i urządzeń we wszystkich etapach procesu technologicznego.
Możesz obsługiwać i nadzorować maszyny: do przetwórstwa i konserwacji mięsa i produktów mięsnych, w browarach i wytwórniach napojów, do przetwórstwa owoców i warzyw, do wytwarzania artykułów mleczarskich, do wytwarzania produktów przemiału zbóż, do produkcji wyrobów piekarniczych, do produkcji wyrobów cukierniczych, we wszystkich zakładach produkujących środki i artykuły żywnościowe oraz artykuły pokrewne, przeznaczone do konsumpcji przez ludzi i zwierzęta.
Masz także możliwość prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
MOŻLIWOŚCI DALSZEGO KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu nauki w branżowej szkole I stopnia absolwenci mogą kontynuować naukę w dwuletniej szkole branżowej II stopnia w celu uzyskania dyplomu technika technologii żywności, mogą również w toku dalszej nauki przystąpić do matury, bądź kształcić się zdobywając kolejne kwalifikacje dzięki kwalifikacyjnym kursom zawodowym.
SZKOŁA TWOICH MARZEŃ
radioplus.com.pl
RADIO PLUS - SZKOŁA DLA ZAWODOWCÓW
„Świat bez barier” – język migowy w usługach turystycznych i hotelarskich
Innowacja programowo-metodyczno-organizacyjna realizowana w naszej szkole od 2014 r. jako dodatkowy przedmiot dla klas trzecich o profilu technik obsługi turystycznej i technik hotelarstwa w ilości jednej godziny tygodniowo.
Zakres tematyczny obejmuje zagadnienia z zakresu komunikacji niewerbalnej, gramatyki twarzy, savoir-vivre wobec głuchych, sposobów nawiązania kontaktu, znaków daktylograficznych, polskiego alfabetu palcowego, znaków ideograficznych oraz znaków związanych z zawodem. Celem innowacji jest kształcenie umiejętności zgodnych z potrzebami rynku pracy, rozwijanie specyficznych kompetencji komunikacyjnych potrzebnych w środowisku pracy, uwrażliwienie na problemy osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły. Uczniowie korzystają z autorskich skryptów, prezentacji oraz filmów dydaktycznych. Zaplanowane są także ćwiczenia praktyczne z grupą wolontariuszy z Polskiego Związku Głuchych oraz ze SOSW dla dzieci głuchych i niedosłyszących w Radomiu.
Chcielibyśmy, aby „miganie” stało się równie powszechne, co nauka języków obcych.